Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatLaskutus - Yritykset
Lähettämämme lasku ei näy OmaPURO-palvelussa, missä vika?
Lähettämämme lasku ei näy OmaPURO-palvelussa, missä vika?

Ettekö löydä lähettämäänne laskua OmaPUROsta? Usein tämä johtuu verkkolaskun viivästyneestä saapumisesta tai virheellisestä y-tunnuksesta.

Päivitetty yli kuukausi sitten

Mikäli lähettämänne lasku ei näy OmaPURO-palvelussa, selittyy tämä useimmiten seuraavilla syillä:

  • verkkolaskun saapumisaika: verkkolaskuina lähetetyt laskut saapuvat noin tunnin kuluessa niiden lähetyksestä, joten kuittaus niiden vastaanotosta voi kestää vastaavasti.

  • asiakkaan y-tunnus: Mikäli laskusta ei saavu kuittausta tai ne eivät ole nähtävissä OmaPURO-palvelussa, on hyvä tarkistaa, että laskun tiedoissa on ostajan y-tunnus.

  • lähetetty-tila: Procountor Kassaturva käyttäjien on hyvä tarkistaa, että lasku on 'Lähetetty'-tilassa, ja että laskukanava ei ole 'Ei lähetetä'.

    Mikäli kaikki tiedot ovat kunnossa, eikä laskua siitä huolimatta näy esim. OmaPURO-palvelussa pyydämme teitä olemaan yhteydessä Alisa Pankin asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Asiakaspalvelumme tavoitat sähköpostitse yritysasiakkaat@alisapankki.fi .

Vastasiko tämä kysymykseesi?