Sinulla on rekisteröitynä seuraavia oikeuksia Alisa Pankin hallussa oleviin henkilötietoihin liittyen:
• Oikeus saada tietoa henkilötietojesi käsittelystä, eli siitä, käsitteleekö Alisa Pankki henkilötietojasi ja jos kyllä, niin millä tavalla.
• Oikeus tutustua hallussamme oleviin henkilötietoihisi, ellei oikeutta ole lainsäädännössä rajoitettu. Useimmissa tapauksissa nämä tiedot ovat jo nähtävissäsi Alisa Pankin tarjoamissa verkkopalveluissa.
• Oikeus vaatia korjausta virheellisiin tai puutteellisiin tietoihin, ellei lainsäädäntö sitä rajoita.
• Oikeus pyytää tietojen poistamista (oikeus tulla unohdetuksi) tarkoittaa, että sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää tietojesi poistamista kokonaan. Meillä on lainsäädännöstä johtuvia velvollisuuksia säilyttää henkilötietojasi asiakassuhteen ajan ja jopa sen jälkeen.
• Oikeus rajoittaa henkilötietojen käsittelyä tarkoittaa, että sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä.
• Oikeus vastustaa tietojen käsittelyä on oikeus tietyissä tilanteissa pyytää, ettei henkilötietojasi käsiteltäisi ollenkaan. Sinulla on aina oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin tai suoramarkkinointiin liittyvään profilointiin.
• Oikeus siirtää tietoja järjestelmästä toiseen tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuuksien mukaan oikeus saada meille antamasi henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa. Tiedot voidaan myös siirtää meiltä toiselle rekisterinpitäjälle, mikäli se on turvallista ja teknisesti mahdollista.
• Oikeus olla joutumatta automaattisen päätöksenteon kohteeksi tarkoittaa, että voit pääsääntöisesti aina vaatia, että sinua koskevat päätökset tekee ihminen, mikäli päätöksellä on sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai ne vaikuttavat sinuun vastaavalla tavalla merkittävästi.